Klantverhaal

"Onze samenwerking met Recroot ervaren we als flexibel, doelgericht en ontlastend. Ze begrijpen wie we zijn en hebben onze Brabantse, no-nonsense bedrijfscultuur op een prachtige manier tot leven gebracht. Of het nu gaat om beeldmateriaal, teksten of online advertenties: alles is efficiënt en perfect op elkaar afgestemd. Een echte partner voor employer branding van begin tot eind!"

Rosan Bouwmans

Junior product manager, Peka Kroef

"Recroot heeft ons niet alleen geholpen met een mooie werken-bij-website waar onze collega’s centraal staan, maar ook met het verbeteren van onze zichtbaarheid op social media. Het maandelijkse afstemmen en uitwerken van de contentkalender werkt voor ons ontzettend fijn. Ze zijn proactief, denken mee en bieden duidelijke oplossingen."

Stefina Hartog

Sr. HR business partner, FysioHolland

"RECROOT is zeer professioneel en toegankelijk. Afspraken worden nagekomen, het oplever niveau ligt hoog en de communicatie verloopt zeer prettig!"

Jelte Bakker

Eigenaar Sportivate

"De samenwerking met Danielle en Sandra is heel fijn verlopen. Zij hebben een prachtige werken-bij-website voor ons ontwikkeld waar wij erg blij mee zijn en vooral ook trots op zijn. RECROOT heeft ons erg geholpen in onze zoektocht naar medewerkers, hier zijn we ze erg dankbaar voor."

Emma Duijst

Marketing, Market Food Group

"Fijn bedrijf dat meedenkt met jouw organisatie. Het concept lijkt vrij eenvoudig (website voor jouw toekomstig personeel), maar RECROOT is in staat elke werken-bij-site uniek te maken. Na het afronden van het project blijven ze daarnaast aangehaakt om tips en advies te geven."

Jeroen Mulder

Manager, Visser Contactlenzen

"Sinds de werken-bij-site live is hebben we al meerdere goede kandidaten aangenomen. Van alle nieuwe mensen hebben wij een hele goede indruk en dus het volste vertrouwen dat zij het team gaan versterken. We zijn in ieder geval heel blij dat RECROOT ons nu al zo goed heeft geholpen."

Martijn de Jong

Eigenaar STC

"De samenwerking met RECROOT is snel, prettig en effectief. In goed overleg hebben we onze werken-bij-site gerealiseerd, hierdoor hebben we onze recruitment verder geprofessionaliseerd en op de kaart gezet."

Erna Scholten

HR, J.A. ter Maten

"RECROOT is erin geslaagd om onze bedrijfscultuur middels foto's, video's en wervende teksten te vertalen naar een professionele recruitment website waar we nog jaren lang onze nieuwe medewerkers mee kunnen werven."

Hielke Jensma

Eigenaar, Kriton

onze aanpak

waarom onze aanpak werkt

In een tijd waarin technologie en een krappe arbeidsmarkt de norm zijn, is het voor MKB-bedrijven cruciaal om zich online authentiek en professioneel te profileren. Geen algemeen verhaal, maar specifiek op de doelgroep afgestemde content die (latent) werkzoekenden inspireert, verleidt en overtuigt. Alleen zo til je recruitment-activiteiten naar een hoger niveau en trek je de juiste talenten aan.


Onze aanpak

01

We beginnen met de vraag: Wat maakt jouw bedrijf uniek? Waarom zouden mensen juist bij jou willen werken? We duiken in jouw organisatie en ontdekken wat jouw bedrijf écht onderscheidt van de concurrentie.

02

We vertalen jouw employer value proposition (EVP) – oftewel, de unieke waarden en voordelen die jouw bedrijf aan medewerkers biedt – naar krachtige teksten en visuele content. Zo creëer je een onvergetelijke eerste indruk op de arbeidsmarkt.

03

De content die we maken, draait om échte mensen: jouw medewerkers. Eerlijk beeldmateriaal geeft een authentieke inkijk in jouw bedrijfscultuur. Hierdoor kunnen potentiële medewerkers zich een realistisch beeld vormen en bepalen of jouw organisatie écht bij hen past.

04

Wanneer jouw medewerkers het verhaal van je organisatie vertellen, worden ze echte ambassadeurs. Hun trots en verbondenheid met het bedrijf stralen naar buiten, waardoor zij de bedrijfscultuur uitdragen. Dit trekt kandidaten aan die dezelfde waarden delen.

05

Jouw bedrijf blijft top of mind bij potentiële kandidaten dankzij continue online zichtbaarheid. Het resultaat? Een sterkere stroom van gekwalificeerde kandidaten die passen bij jouw cultuur en waarde toevoegen aan jouw organisatie.

Snel antwoord

veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Wie weet vind je het antwoord hier! Zo niet, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

1 Vanaf hoeveel vacatures per jaar is een werken-bij-site interessant?

Dit kan al vanaf 2 vacatures per jaar interessant zijn. Het is namelijk een duurzame tool waar je jarenlang talent mee kunt aantrekken.

2 Wat onderscheidt jullie van andere bureaus?

Wij vinden dat werkgevers beter in staat moeten kunnen zijn om zelf talent aan te trekken. Recruitment is voor elke type vacature anders en met alleen een vacature publiceren kom je er tegenwoordig niet meer.

Ons vertrekpunt is een werken-bij-site waarmee je als bedrijf een wervingsplatform hebt voor al je wervingsactiviteiten. Je krijgt als werkgever een gezicht op de arbeidsmarkt en bekendheid onder de doelgroepen die voor jullie interessant zijn. 

Wij weten als geen ander hoe je sollicitanten kunt triggeren, verleiden en overtuigen en kunnen dan ook gezien worden als een verlengstuk van jouw HR-afdeling. Hier is recruitment kennis voor nodig en die kennis delen wij graag met jou om je wervingskosten te kunnen verlagen.

3 Voor welke branches en omvang bedrijven werken jullie?

Ons klantenbestand is heel divers. Van productiebedrijven tot accountantskantoren. De gemene deler is dat ze allemaal op zoek zijn naar personeel.

Wij werken voornamelijk voor het MKB. Dit zijn bedrijven in het midden- en kleinbedrijf die bestaan uit ondernemingen met maximaal 250 fte.

4 Hoe snel werken jullie en wat zijn de kosten van een volledige werken-bij-site?

Wij kunnen een werken-bij-site opleveren binnen 8 weken. 


Op dit moment werken wij uitsluitend voor het MKB en komt de investering voor een volledige werken-bij-site (inclusief alle content) op maximaal 20K. Je hebt dan een wervingsplatform waar je jarenlang kandidaten mee kunt werven.

De daadwerkelijke prijs is afhankelijk van de omvang van de werken-bij-site. Hier kunnen wij uiteraard advies op geven en een uitgesplitst investeringsvoorstel voor aanleveren.

Vraag gratis whitepaper aan

In onze whitepaper delen we 5 bouwstenen die jij direct kan toepassen om jouw wervingsstrategie te optimaliseren.